Na początek nasz przepis na udane 15 lat

Paweł Gniazdowski

Jeśli przychodzi ci do głowy myśl o zmianie firmy, zastanów się najpierw, co możesz zrobić lub zmienić, aby pozostanie w obecnym otoczeniu było dla ciebie na powrót motywujące i rozwojowe.

Ufaj (zwięzłej) misji

Prawdopodobnie podobnie jak Państwo, spędzaliśmy długie godziny na wewnętrznych spotkaniach, podczas których określaliśmy naszą misję, klasyfikowaliśmy wartości, ustalaliśmy jak powinny się one przejawiać. W efekcie nasze ściany wypełniły hasła i dokumenty, pewno podobne do tych, które znajdujecie w swoich biurach. Bardzo jesteśmy z tych godzin i z tej pracy zadowoleni. To był ważny czas integrowania, zwłaszcza liderów firmy wokół tego, co najważniejsze w naszej pracy. Jednak po latach zrozumieliśmy, że to, co nazywamy misją powinno być czymś krótkim, jasnym i bardzo konkretnym. Stąd, zaczęliśmy mówić, że naszą misją jest aby ludzie, którym pomagamy znajdowali (jak najlepszą) pracę. I aby liderzy, których rozwój wspieramy czynili swoje firmy dobrym miejscem do życia. I żeby organizacje, dla których pracujemy, jak najłatwiej przechodziły trudne zmiany. Prostota pomaga nam wszystkim szybko orientować się, czy jesteśmy w dobrym miejscu, co powinniśmy szybko poprawić.

Siła doświadczonego zespołu

Wielu z nas to konsultanci kariery. Uważamy, że znamy się na tym, co robimy, mamy duże doświadczenie. Dlatego z pewną podejrzliwością oceniamy okresowo modne medialnie klisze typu: „trzeba zmieniać pracę co 5 czy 7 lat” lub „długo pracujące zespoły gnuśnieją i tracą kreatywność”. Nasze obserwacje karier ludzi w licznych organizacjach wcale nie potwierdzają tych tez – wszystko zależy od samych ludzi. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy zespołem względnie trwałym, skupiającym ludzi pracujących z sobą długo i właśnie to uważamy za jedno ze źródeł naszego sukcesu. Nie czujemy się zespołem wypalonym – przeciwnie ostatnie lata przyniosły wiele innowacji i zmian. Oczywiście, wciąż nas przybywa – DBM w Polsce zakłądał kilkuosobowy zespół, teraz tworzymy ponad 80-osobowe środowisko. Znaczną część naszego zespołu stanowią mileniallsi, cierpliwie wprowadzający i naszych klientów i nas samych w tajniki nowej komunikacji. Nasza rada dla innych: jeśli przychodzi ci do głowy myśl o zmianie firmy, zastanów się najpierw, co możesz zrobić lub zmienić, aby pozostanie w obecnym otoczeniu było dla ciebie na powrót motywujące i rozwojowe. Nasza rada dla organizacji – unikajcie zmian dla samych zmian…

Życzliwość

Jedną z rzeczy, która pozwala nam być środowiskiem o dobrej energii jest niepisana zasada życzliwości. W tych czasach często modnie jest mówić, że „osiąganie celów biznesowych wymaga, żeby nie było tak miło”. Prawdopodobnie istnieje obawa, że bycie miłym w pracy usypia i stępia konieczny krytycyzm. Przynajmniej nasz przykład świadczy, że nie musi tak być. Atmosfera życzliwości, nawet w okresie gorących sporów, czy konfliktów, które w naszej społeczności też przecież się zdarzają pomaga lepiej niż wszelkie procedury. Ta atmosfera jest często podkreślana przez naszych klientów – uczestników programów, jako niezwykle ważny element ich doświadczenia we współpracy z nami.

Dziękujemy i Państwu za te 15 lat. W tym blogu będziemy informować o różnych naszych rocznicowych inicjatywach skierowanych także do Was.

Do zobaczenia!

Podobają Ci się nasze artykuły?

Zapisz się do newslettera!

Najciekawsze teksty dostaniesz jako pierwszy

Zapisz się

Ostatnie artykuły