Media

Zarządzanie pokoleniami: "Pojedyncze badania rzadko obrazują prawdziwą rzeczywistość"

PulsHR.pl, J.Koc
, 09-10-2017

Niezależnie od tego, czy pracuję z dojrzałym i doświadczonym członkiem zarządu, czy z młodymi kandydatami na liderów, mam poczucie, że ludźmi kierują te same pragnienia, marzenia, potrzeby, że mają podobne lęki i wyzwania. Widzę po prostu ludzi, a nie przedstawiciela jakiegoś pokolenia. Może zacznijmy widzieć więcej tego, co nas łączy, a mniej podkreślać różnice. Często nieprawdziwe. Zbyt łatwo - dzięki łatwości popularyzowania idei poprzez internet - klei się dziś etykiety, za którymi przestajemy już widzieć ludzi – mówi Dorota Soida, Senior Coach w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Twardy orzech do zgryzienia, czyli jak rozmawiać z pokoleniem Y i Z

PulsHR.pl, D.Soida
, 18-09-2017

Bądź autentycznie zainteresowany drugim człowiekiem. Zaciekaw się jego sposobem myślenia, postrzegania świata, jego pomysłami i także jego potrzebami. Takie zainteresowanie jest elementem twojej postawy, podejścia. W praktyce objawi się umiejętnością zadawania autentycznych, otwartych pytań. Autentycznych, bo czekasz z ciekawością na odpowiedź rozmówcy, a nie zakładasz, że wiesz co usłyszysz albo jaka odpowiedź jest właściwa. Pozwól na myślenie, zachęcaj do niego i zaakceptuj, że podejście rozmówcy może być inne od twojego – pisze Dorota Soida, coach i mentor w LHH DBM Polska.

Zarządzanie różnorodnością wymknęło się spod kontroli

PulsHR.pl, J.Koc
, 17-08-2017

Od lat przedstawiciele różnych pokoleń ze sobą współpracują. Młodzi zawsze buntowali się i chcieli robić pewne rzeczy po swojemu. Sytuację jednak zmieniły nowoczesne technologie, z którymi młodzi nie mają problemów. Dotychczas było tak, że to starsze osoby dzieliły się doświadczeniem i wiedzą. Teraz to się zmieniło i wpłynęło na koncepcję autorytetu. Wszystko z powodu rewolucji technologicznej, która dokonała się w bardzo krótkim czasie. Zazwyczaj rozkładała się na dwa, a nawet trzy pokolenia.

Work-life blending zastąpi work-life balance?

PulsHR.pl, J.Koc
, 14-08-2017

Wierzę, że firmy nie muszą edukować pracowników z tego, czym jest work-life balance, a raczej kreować warunki i tempo pracy, które realnie dają szanse na jego wdrożenie. Rzecz chyba nie tyle w kreowaniu ekstrawaganckiej przestrzeni przypominającej salę zabaw (piłkarzyki, hamaki, miękkie pufy) czy firmowych zajęciach z jogi, lecz w innym ułożeniu treści i sposobu wykonywania pracy jako takiej.

Kariera oczami firmy – czym w praktyce bywa mobilność karierowa

Personel Plus, A.Jagiełka
, 31-07-2017

Jeszcze pięć lat temu tematem żywej wymiany doświadczeń i dobrych praktyk między HR-owcami było: jak odpowiadać na aspiracje karierowe pracowników, co proponować talentom przy ograniczonych możliwościach awansu, jak walczyć z syndromami „gwiazdy" 1 „prymusa", czy wreszcie co robić, żeby zapobiegać wypaleniu. Dzisiaj te tematy nie umarły, dalej są żywe, choć w odniesieniu do coraz młodszych grup pracowników. Millenialsi rozumieją jednak karierę często inaczej niż ich poprzednicy – pisze Agnieszka Jagiełka, partner w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Jak wybrać między trzema konkurencyjnymi ofertami pracy?

Interia.pl, K.Stachowiak
, 20-07-2017

Po pierwsze spośród wielu czynników wpływających na wybór oferty warto wybrać te dla nas najważniejsze. Raczej nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5. Jeden z moich klientów w podobnej sytuacji postawił na: potencjał rozwoju w firmie i na danym stanowisku, wynagrodzenie, „chemię” z przyszłym szefem – pisze Katarzyna Stachowiak, Senior Consultant w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Wypowiedzenie czy porozumienie stron. Jak najlepiej rozstać się z pracownikiem?

PulsHR.pl, P.Gniazdowski
, 20-07-2017

Wypowiedzenie jest wyborem prostym – ustawa precyzyjnie określa, ile kosztuje ono pracodawcę, a jeśli jest złożone bez błędów prawnych, to powinno przetrwać ewentualne procedury odwoławcze. Porozumienie zawiera w sobie więcej dylematów i jego dobre skonstruowanie oraz zastosowanie wymaga więcej wysiłku. Jednak często wysiłek ten opłaca się obu stronom – i pracodawcy, i odchodzącemu w wyniku zmian strukturalnych pracownikowi. Ale jak takie porozumienie przygotować? – pisze Paweł Gniazdowski, Country Manager w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Co wolno firmom w social mediach

Dziennik Gazeta Prawna, E. Świętochowska
, 18-07-2017

W przypadku osób aplikujących na stanowisko oznacza to, że przedsiębiorcy mają prawo gromadzić i przetwarzać ich dane wrażliwe tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne i ważne z punktu widzenia obowiązków, które mieliby wykonywać. Pracodawca może przeglądać komentarze kandydata dostępne w social media, żeby ocenić, czy jego zatrudnienie nie pociągnie za sobą ryzyka dla firmy. Czyli np.

Biznesowa propozycja odejścia

Personel i Zarządzanie, P.Gniazdowski
, 01-07-2017

Programy dobrowolnych odejść kojarzą się najczęściej z dużymi procesami redukcji zatrudnienia w wielkich firmach państwowych. Jednak ich popularność zarówno w małych firmach, jak i oddziałach korporacji systematycznie rośnie. Doraźnie koszt dobrowolnych odejść może być wyższy niż zwolnień grupowych - zazwyczaj zachęcenie pracowników do dobrowolnego odejścia wymaga nieco lepszego pakietu niż przewidziany ustawowo, jednak wiele firm decyduje się na takie programy – pisze Paweł Gniazdowski, ekspert zarządzania karierą, Country Manager Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Samo konto nie wystarcza

Personel i Zarządzanie, K.Młynarczyk i M.Tyburcy
, 01-06-2017

W dalszym ciągu największą popularnością wśród rekruterów cieszą się Linkedln, GoldenLine i Facebook, które jedynie umocniły swoją przewagę nad innymi portalami. Rekruter, który nie ma konta na Linkedln, jest obecnie zjawiskiem wyjątkowym i stanowi jedynie 5 proc. – wynika z najnowszego raportu „Social media w rekrutacji” przygotowanego przez Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Podziel się