Media

Samo konto nie wystarcza

Personel i Zarządzanie, K.Młynarczyk i M.Tyburcy
, 01-06-2017

W dalszym ciągu największą popularnością wśród rekruterów cieszą się Linkedln, GoldenLine i Facebook, które jedynie umocniły swoją przewagę nad innymi portalami. Rekruter, który nie ma konta na Linkedln, jest obecnie zjawiskiem wyjątkowym i stanowi jedynie 5 proc. – wynika z najnowszego raportu „Social media w rekrutacji” przygotowanego przez Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Gwarancja sukcesu w rekrutacji

Personel Plus, A.Grzesiecka
, 01-06-2017

Systemy poleceń pracowniczych okazują się być coraz bardziej skutecznym kanałem docierania do potencjalnych pracowników. Nieraz słyszę: „Najlepszych kandydatów mamy z polecenia". Takie wnioski pojawiają się też po analizie drugiej edycji raportu „Media społecznościowe w rekrutacji - edycja druga".

Social media coraz silniej związane z rekrutacją

Sukcesjestkobieta.pl, M.Karas
, 25-05-2017

Nasze profile na Facebooku mówią o nas bardzo wiele, również potencjalnemu pracodawcy. Z drugiej strony jako kandydaci możemy sprawdzić, kto nas rekrutuje. Coraz silniejsza więź kariery i social media jest potwierdzona w nowym raporcie „Media społecznościowe w rekrutacji” przygotowanym przez Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Media społecznościowe w rekrutacji

Dziennik Polski
, 23-05-2017

To co może wyróżniać polskich rekruterów na tle zagranicznych kolegów, to częstsze korzystanie z Facebooka przy znikomym zainteresowaniu innymi portalami. Z jednej strony może to świadczyć o rosnącej otwartości na prywatne portale, z drugiej o mniejszej dynamiczności, braku czasu na odkrywanie nowych miejsc w sieci do wyróżnienia się i budowania wizerunku pracodawcy, który przyciąga nowych kandydatów - mówi Magdalena Tyburcy, Senior Job Market Consultant LHH DBM Polska.

Nie każdy może się cieszyć rynkiem pracownika

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 17-05-2017

Jedyna realna dyskryminacja na rynku pracy dotyczy wieku - twierdzi Paweł Gniazdowski, szef firmy LHH DBM, która specjalizuje się w outplacemencie, czyli wspieraniu zwalnianych pracowników. Według niego każdy kandydat 50+ ma pod górkę, chyba że jest wybitnym ekspertem w poszukiwanej specjalności. Nawet wtedy jednak trudno liczyć na etat. Warto więc rozważyć własny biznes konsultingowy w oparciu o doświadczenie i kontakty zdobyte wcześniej.

Twitter, Facebook, LinkedIn czy GoldenLine. Który serwis najpopularniejszy wśród rekruterów?

PulsHR.pl, J.Koc
, 15-05-2017

To co zaskakujące w najnowszych badaniach to fakt, że pomimo większej niż w poprzednim roku skuteczności przy zatrudnianiu pracowników dzięki mediom społecznościowym, rekruterzy niżej oceniają korzyści wynikające z wykorzystania portali społecznościowych. Może to się wiązać z coraz trudniejszym rynkiem pracy po stronie pracodawców, a także większymi wyzwaniami, które stoją przed organizacjami i rekruterami, na które social media nie są w stanie odpowiedzieć.

CZY WARTO KORZYSTAĆ Z POMOCY URZĘDU PRACY?

Dziennik Polski, R.Talarek
, 09-05-2017

Wiele osób, zarówno myślących o poszukiwaniu pracy, jak i o rozwijaniu pomysłu biznesowego, z dużym powątpiewaniem wypowiada się o sensowności odwiedzenia Urzędu Pracy i zarejestrowania jako bezrobotny. Warto jednak uważnie sprawdzić, co lokalny urząd może zaoferować - a może wiele, nawet doświadczonym specjalistom czy menedżerom – pisze Rafał Talarek z LHH DBM Polska.

Po pierwsze - nie szkodzić

Personel Plus, P.Gniazdowski
, 01-05-2017

Czy faktycznie co 5-7 lat trzeba zmieniać miejsce pracy? Teza ta wygłaszana jest z dziwną pewnością, jakby istniały badania, które mogłyby ją potwierdzić. Nie ma takich badań i trudno je sobie nawet wyobrazić. Bo po czym można niby ocenić dobre kariery? Subiektywne oceny respondentów i wynik, że ci, którzy zmieniali miejsce pracy co siedem lat, są najbardziej zadowoleni? Gdyby nawet coś takiego się wydarzyło, należałoby przeanalizować kryteria tego zadowolenia. Jeśli byłyby wystarczająco zróżnicowane, to i tak taki precyzyjny wynik uznałbym za mistycznie podejrzany.

Uważaj, co umieszczasz w internecie

Świat i Ludzie
, 27-04-2017

Badanie przeprowadzone przez YouGov pokazały, że ponad 1/3 pracodawców w Wielkiej Brytanii odrzuciła kandydata do pracy z powodu zdjęć zamieszczonych przez niego w Internecie, różnych wpisów i komentarzy. Nie pocieszajmy się, że te dane dotyczą innego kraju. Polscy pracodawcy - zwłaszcza duże międzynarodowe korporacje - też tak robią. Ciekawe dane na ten temat znajdziemy w raporcie LHH DBM Polska „Media społecznościowe w rekrutacji". Wynika z niego, że 98 proc. rekruterów poszukując kandydatów do pracy korzysta z mediów społecznościowych.

Okazuje się, że nową pracę można znaleźć wszędzie, nawet u obecnego pracodawcy. Rekruterzy sięgają po nietypowe formy rekrutacji, w tym po skauting

PulsHR.pl, J.Koc
, 24-04-2017

Skauting szczególnie sprawdza się, gdy kandydatów możemy spotkać w ich pracy jako konsument - na przykład w restauracji, hotelu, banku czy centrum handlowym. Dzięki tej metodzie osoba rekrutująca ma już pierwsze próbki pracy, zanim kandydat dowie się o procesie. Dodatkowo mogą być one bardziej wiarygodne niż te, które uzyskują podczas rozmów kwalifikacyjnych, ponieważ tu potencjalny pracownik znajduje się w swojej strefie komfortu – komentuje Katarzyna Młynarczyk, Team Leader & Job Consultant w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Podziel się