Media

Kariera oczami firmy – czym w praktyce bywa mobilność karierowa

Personel Plus, A.Jagiełka
, 31-07-2017

Jeszcze pięć lat temu tematem żywej wymiany doświadczeń i dobrych praktyk między HR-owcami było: jak odpowiadać na aspiracje karierowe pracowników, co proponować talentom przy ograniczonych możliwościach awansu, jak walczyć z syndromami „gwiazdy" 1 „prymusa", czy wreszcie co robić, żeby zapobiegać wypaleniu. Dzisiaj te tematy nie umarły, dalej są żywe, choć w odniesieniu do coraz młodszych grup pracowników. Millenialsi rozumieją jednak karierę często inaczej niż ich poprzednicy – pisze Agnieszka Jagiełka, partner w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Jak wybrać między trzema konkurencyjnymi ofertami pracy?

Interia.pl, K.Stachowiak
, 20-07-2017

Po pierwsze spośród wielu czynników wpływających na wybór oferty warto wybrać te dla nas najważniejsze. Raczej nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5. Jeden z moich klientów w podobnej sytuacji postawił na: potencjał rozwoju w firmie i na danym stanowisku, wynagrodzenie, „chemię” z przyszłym szefem – pisze Katarzyna Stachowiak, Senior Consultant w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Wypowiedzenie czy porozumienie stron. Jak najlepiej rozstać się z pracownikiem?

PulsHR.pl, P.Gniazdowski
, 20-07-2017

Wypowiedzenie jest wyborem prostym – ustawa precyzyjnie określa, ile kosztuje ono pracodawcę, a jeśli jest złożone bez błędów prawnych, to powinno przetrwać ewentualne procedury odwoławcze. Porozumienie zawiera w sobie więcej dylematów i jego dobre skonstruowanie oraz zastosowanie wymaga więcej wysiłku. Jednak często wysiłek ten opłaca się obu stronom – i pracodawcy, i odchodzącemu w wyniku zmian strukturalnych pracownikowi. Ale jak takie porozumienie przygotować? – pisze Paweł Gniazdowski, Country Manager w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Co wolno firmom w social mediach

Dziennik Gazeta Prawna, E. Świętochowska
, 18-07-2017

W przypadku osób aplikujących na stanowisko oznacza to, że przedsiębiorcy mają prawo gromadzić i przetwarzać ich dane wrażliwe tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne i ważne z punktu widzenia obowiązków, które mieliby wykonywać. Pracodawca może przeglądać komentarze kandydata dostępne w social media, żeby ocenić, czy jego zatrudnienie nie pociągnie za sobą ryzyka dla firmy. Czyli np.

Biznesowa propozycja odejścia

Personel i Zarządzanie, P.Gniazdowski
, 01-07-2017

Programy dobrowolnych odejść kojarzą się najczęściej z dużymi procesami redukcji zatrudnienia w wielkich firmach państwowych. Jednak ich popularność zarówno w małych firmach, jak i oddziałach korporacji systematycznie rośnie. Doraźnie koszt dobrowolnych odejść może być wyższy niż zwolnień grupowych - zazwyczaj zachęcenie pracowników do dobrowolnego odejścia wymaga nieco lepszego pakietu niż przewidziany ustawowo, jednak wiele firm decyduje się na takie programy – pisze Paweł Gniazdowski, ekspert zarządzania karierą, Country Manager Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Samo konto nie wystarcza

Personel i Zarządzanie, K.Młynarczyk i M.Tyburcy
, 01-06-2017

W dalszym ciągu największą popularnością wśród rekruterów cieszą się Linkedln, GoldenLine i Facebook, które jedynie umocniły swoją przewagę nad innymi portalami. Rekruter, który nie ma konta na Linkedln, jest obecnie zjawiskiem wyjątkowym i stanowi jedynie 5 proc. – wynika z najnowszego raportu „Social media w rekrutacji” przygotowanego przez Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Gwarancja sukcesu w rekrutacji

Personel Plus, A.Grzesiecka
, 01-06-2017

Systemy poleceń pracowniczych okazują się być coraz bardziej skutecznym kanałem docierania do potencjalnych pracowników. Nieraz słyszę: „Najlepszych kandydatów mamy z polecenia". Takie wnioski pojawiają się też po analizie drugiej edycji raportu „Media społecznościowe w rekrutacji - edycja druga".

Social media coraz silniej związane z rekrutacją

Sukcesjestkobieta.pl, M.Karas
, 25-05-2017

Nasze profile na Facebooku mówią o nas bardzo wiele, również potencjalnemu pracodawcy. Z drugiej strony jako kandydaci możemy sprawdzić, kto nas rekrutuje. Coraz silniejsza więź kariery i social media jest potwierdzona w nowym raporcie „Media społecznościowe w rekrutacji” przygotowanym przez Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Media społecznościowe w rekrutacji

Dziennik Polski
, 23-05-2017

To co może wyróżniać polskich rekruterów na tle zagranicznych kolegów, to częstsze korzystanie z Facebooka przy znikomym zainteresowaniu innymi portalami. Z jednej strony może to świadczyć o rosnącej otwartości na prywatne portale, z drugiej o mniejszej dynamiczności, braku czasu na odkrywanie nowych miejsc w sieci do wyróżnienia się i budowania wizerunku pracodawcy, który przyciąga nowych kandydatów - mówi Magdalena Tyburcy, Senior Job Market Consultant LHH DBM Polska.

Nie każdy może się cieszyć rynkiem pracownika

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 17-05-2017

Jedyna realna dyskryminacja na rynku pracy dotyczy wieku - twierdzi Paweł Gniazdowski, szef firmy LHH DBM, która specjalizuje się w outplacemencie, czyli wspieraniu zwalnianych pracowników. Według niego każdy kandydat 50+ ma pod górkę, chyba że jest wybitnym ekspertem w poszukiwanej specjalności. Nawet wtedy jednak trudno liczyć na etat. Warto więc rozważyć własny biznes konsultingowy w oparciu o doświadczenie i kontakty zdobyte wcześniej.

Podziel się