Budowanie narracji karierowej po utracie pracy – gdy Executive zmienia pracę

Kategorie:
Newsletter
Bądź z nami na bieżąco
Budowanie narracji

Pierwszym krokiem w momencie odejścia z wysokiego stanowiska jest zaakceptowanie tej sytuacji jako całkowicie normalnej na zasadzie: właśnie przechodzę przez cenne, życiowe ćwiczenie z change management. Samoświadomość z dojrzałą akceptacją tego, co realne, to klucz do budowania dalszych, pozbawionych napięcia i niepokoju narracji.

Zanim zaczniesz mówić o sobie do nieznanych wcześniej osób, np. head hunterów, warto odpowiedzieć na pytania: Kim jestem zawodowo? Kim zamierzam być? Dlaczego właśnie tym kimś zamierzam być? Co jest dla mnie ważne na tym etapie życia? Jaki jest mój średniookresowy, zawodowy cel?

A potem – przygotowuj się:

  • Napisz odpowiedź na pytanie o przyczyny rozstania z dotychczasową firmą. Zwięźle przedstawiaj podstawowe okoliczności. Jeśli w decyzji o rozstaniu miałeś swój udział (np. podpisując porozumienia), mów wyraźnie: „zdecydowałem…
  • Na temat mocnych stron krystalizuj specyficzne atuty, które wyróżniają Cię na tle innych kandydatów.
  • Eksploruj zrozumienie potrzeb – gdy mówisz do potencjalnego pracodawcy, nie tylko opowiadaj o swoich osiągnięciach, ale pokazuj, że rozumiesz ich biznes i ich potrzeby.
  • Odnajduj swoje motywacje i autentyczne zaciekawienie. Mów o tym prosto i prawdziwie.
  • Szukaj rzeczywistego dopasowania między Tobą, a drugą stroną. W przypadku rozmów o najpoważniejszych rolach bywa to czynnikiem przesądzającym.

 

Posłuchaj kolejnych odcinków w ramach serii GDY EXECUTIVE ZMIENIA PRACĘ: