Jakich kompetencji potrzebują liderzy teraz? Jakie kompetencje będą kluczowe w przyszłości?
Nikt odpowiedzialnie nie może czynić takich deklaracji i zapewnień. Choć jest wiele przesłanek, które pozwalają przewidywać, że praca zdalna stanie się bardziej powszechna, że automatyzacja procesów przyspieszy, a nowoczesne technologie zmienią definicję pracy i relacje służbowe. Większość firm deklaruje, że nie wróci do rzeczywistości biznesowej sprzed pandemii.
Nie ma powodu czekać na czas „po pandemii”. Tym bardziej, że nikt nie wie, kiedy to będzie dokładnie. Upskilling warto zacząć już dziś, od pierwszego kroku od wyposażenia menedżerów w narzędzia, które pomogą im jeszcze szybciej adaptować się do zmieniającej się rzeczywistości.
Rozumiemy, że sukces menedżerów przewodzących swoim organizacjom w dużej mierze zależy od gotowości do zmiany postawy i spojrzenia z innej perspektywy na biznes i swoją rolę w organizacji. Dlatego w pierwszej części naszego programu koncentrujemy się na modułach, które mają pomóc menedżerom w zadbaniu o siebie – nowym podejściu do znanej roli.
Dla pracowników najważniejsze jest klarowne komunikowanie oczekiwań przez przełożonych, sprawdzanie czy zabezpieczone są potrzeby materialne i narzędzia pracy podwładnych oraz dopasowanie zakresu ról i zadań ludzi tak, aby mogli jak najlepiej wykorzystywać swoje talenty i umiejętności. Szczególnie teraz pracownicy chcą wiedzieć, jak wpasowują się w wizję przyszłej firmy, aby czuć się bezpiecznie.
Dlatego w drugiej części naszego programu koncentrujemy się na modułach, które mają pomóc menedżerom w skutecznym zarządzaniu pracownikami
i zespołami.
Cel programu Lider Nowej Normalności to umocnić menedżerów w ich rolach oraz przygotować ich do przeprowadzenia pracowników przez okres dużej zmienności i niepewności.