Niedoceniane, lecz skuteczne - social media w rekrutacji

Magdalena Tyburcy

Choć nie do końca cenione, coraz częściej stanowią realne i bardzo skuteczne wsparcie dla rekruterów. Z najnowszych badań LHH DBM Polska „Social media w rekrutacji – edycja druga” wynika, że aż 95% rekruterów w Polsce wykorzystało w 2016 roku social media w prowadzonych przez siebie projektach rekrutacyjnych, a aż 89% deklaruje, że dzięki nim zatrudnili pracownika. Social media okazały się bardzo skuteczne w docieraniu do kandydatów pasywnych – potwierdziło to aż 80% badanych.

 

Raport z najnowszych badań jest jeszcze „ciepły” – co Cię w nim zaskoczyło?

Magdalena Tyburcy, LHH DBM Talent Promoter: Było kilka takich miejsc, ale na pierwszym wymieniłabym dużą różnicę w skuteczności działań podejmowanych w social media przez rekruterów wewnętrznych i agencyjnych. Zdziwiła nas również niewielka różnorodność portali społecznościowych, z których korzystali nasi respondenci.

 

Co wynika z porównania obydwu edycji badań?

Badania jednoznacznie potwierdzają, że zainteresowanie wykorzystaniem social media w docieraniu do kandydatów jest bardzo wysokie. Rekruterzy na co dzień korzystają z ich pomocy i chcą robić to jeszcze skuteczniej – wskazuje na to chęć dalszego szkolenia się w tym obszarze. Ciekawym trendem jest również rosnące zainteresowanie wykorzystaniem portali społecznościowych o charakterze prywatnym do celów rekrutacyjnych.

 

W tym roku publikacja raportu będzie miała formę webinariów – na czym będą polegały?

Zdecydowaliśmy się porozmawiać o wynikach naszych badań w formule online. Przygotowany przez nas cykl 3 webinariów to krótkie, 45 minutowe spotkania, w trakcie których przedstawimy najważniejsze wyniki i wnioski z badań oraz najnowsze zagadnienia związane z social media w świecie HR. Chcemy, aby było to też okazja do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami.

Więcej informacji i zapisy tutaj

 

Gdzie i kiedy będzie dostępny cały raport?

Cały raport udostępnimy uczestnikom naszych webinariów po ostatnim z nich, czyli 26 kwietnia. Będzie go można również otrzymać w trakcie bezpośrednich spotkań z naszymi konsultantami i wydarzeń realizowanych w naszych biurach, o których będziemy na bieżąco informować.

Podobają Ci się nasze artykuły?

Zapisz się do newslettera!

Najciekawsze teksty dostaniesz jako pierwszy

Zapisz się

Następny Artykuł
Jak odchodzą eksperci

Ostatnie artykuły

Czy praca jest dla wszystkich

„Ostatnio trafił mi się dzień załatwiania różnych spraw: urząd, trzy punkty usługowe, kilka sklepów. Czy akurat tak wyjątkowo źle trafiłam, czy obsługujący mnie mieli gorszy (fatalny!) tydzień, czy był to piątek trzynastego – nie wiem. I chyba w sumie nieważne. Jednostkowo i całościowo było to dla mnie tak męczące i przykre doświadczenie, że zaczęłam się zastanawiać, czy praca jest i powinna być dla wszystkich. Do tej pory śledząc malejące wskaźniki bezrobocia płynęłam na fali powszechnego entuzjazmu, jak to dobrze, że coraz więcej ludzi ma pracę, a coraz mniej nie. Po ostatnim moim doświadczeniu nie mam już tego optymizmu. Może tylko wmawiamy sobie, że każdy powinien pracować? Może tak byśmy chcieli, bo nie lubimy „darmozjadów”; bo lepiej, jak ludzie mają zajęcie, niż snują się bez celu po okolicy; bo przecież gdyby pracowali, nie byłoby biedy i różnych patologii… Ale może nie wszyscy ludzie nadają się do pracy? Przynajmniej do takiej, która wymaga kontaktu z drugim człowiekiem. Może tylko nam się wydaje, że szkoleniami i kursami z empatii, sprzedaży czy obsługi klienta można zmienić podejście/mentalność/zachowanie człowieka? Może są jednostki, które dla dobra społeczeństwa powinny nie pracować…? I lepiej wypłacać im stałą „pensję” (temat ten wraca zresztą zawsze przy okazji automatyzacji i perspektywy kurczącej się liczby miejsc pracy), niż próbować wbrew rozsądkowi zmusić ich do wykonywania zadań i czynności będących ponad ich siły?”
                                                                                                                                         Menedżer, firma doradcza