Niedoceniane, lecz skuteczne - social media w rekrutacji

Magdalena Tyburcy

Choć nie do końca cenione, coraz częściej stanowią realne i bardzo skuteczne wsparcie dla rekruterów. Z najnowszych badań LHH DBM Polska „Social media w rekrutacji – edycja druga” wynika, że aż 95% rekruterów w Polsce wykorzystało w 2016 roku social media w prowadzonych przez siebie projektach rekrutacyjnych, a aż 89% deklaruje, że dzięki nim zatrudnili pracownika. Social media okazały się bardzo skuteczne w docieraniu do kandydatów pasywnych – potwierdziło to aż 80% badanych.

 

Raport z najnowszych badań jest jeszcze „ciepły” – co Cię w nim zaskoczyło?

Magdalena Tyburcy, LHH DBM Talent Promoter: Było kilka takich miejsc, ale na pierwszym wymieniłabym dużą różnicę w skuteczności działań podejmowanych w social media przez rekruterów wewnętrznych i agencyjnych. Zdziwiła nas również niewielka różnorodność portali społecznościowych, z których korzystali nasi respondenci.

 

Co wynika z porównania obydwu edycji badań?

Badania jednoznacznie potwierdzają, że zainteresowanie wykorzystaniem social media w docieraniu do kandydatów jest bardzo wysokie. Rekruterzy na co dzień korzystają z ich pomocy i chcą robić to jeszcze skuteczniej – wskazuje na to chęć dalszego szkolenia się w tym obszarze. Ciekawym trendem jest również rosnące zainteresowanie wykorzystaniem portali społecznościowych o charakterze prywatnym do celów rekrutacyjnych.

 

W tym roku publikacja raportu będzie miała formę webinariów – na czym będą polegały?

Zdecydowaliśmy się porozmawiać o wynikach naszych badań w formule online. Przygotowany przez nas cykl 3 webinariów to krótkie, 45 minutowe spotkania, w trakcie których przedstawimy najważniejsze wyniki i wnioski z badań oraz najnowsze zagadnienia związane z social media w świecie HR. Chcemy, aby było to też okazja do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami.

Więcej informacji i zapisy tutaj

 

Gdzie i kiedy będzie dostępny cały raport?

Cały raport udostępnimy uczestnikom naszych webinariów po ostatnim z nich, czyli 26 kwietnia. Będzie go można również otrzymać w trakcie bezpośrednich spotkań z naszymi konsultantami i wydarzeń realizowanych w naszych biurach, o których będziemy na bieżąco informować.

Podobają Ci się nasze artykuły?

Zapisz się do newslettera!

Najciekawsze teksty dostaniesz jako pierwszy

Zapisz się

Następny Artykuł
Jak odchodzą eksperci

Ostatnie artykuły