Media

Kierunek: programy talentowe

Personel Plus, M.Kwiatkowska
, 08-01-2019

Większość z nas słabo rozpoznaje własne talenty i w związku z tym nie wykorzystuje ich właściwie. Jesteśmy za to ekspertami od swoich wad (często utrwalanych w szkołach i później w pracy) i naszą energię zużywamy głównie na walkę z nimi, zapominając o talentach. A zamiast tracić czas na zmaganie się z jakąś słabością czy niedostatkiem, efektywniej będzie poświęcić go na rozwój silnych stron. W takim ujęciu kierunek projektowania skutecznych programów talentowych wydaje się jasny – pisze Małgorzata Kwiatkowska z Lee Hecht Harrison DBM Polska.

O tym trzeba wiedzieć, szukając nowego pracodawcy

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 07-01-2019

Według firmy doradczej Lee Hecht Harrison DBM w zasadzie już wszyscy rekruterzy korzystają z mediów  społecznościowych, szukając tam i sprawdzając potencjalnych kandydatów do pracy. Dla 43 proc. łowców głów polecenia w social media są też najlepszą formą pozyskiwania dobrej klasy kandydatów.

Firmy powinny stać się turkusowe? Menedżerowie nie mają złudzeń

PulsHR.pl, J.Koc
, 05-01-2019

Na oko wydaje się, że w dużych, nastawionych na szybki wzrost wyniku organizacjach turkusowy kolor nie będzie się podobał akcjonariuszom. Ale zgadzam się z tezą, że obecna rzeczywistość jest zmienna i wymaga elastyczności tak dużej, że utrzymanie kontroli przez menedżerów stawać się będzie trudniejsze. Pracownicy coraz niższych szczebli muszą podejmować coraz bardziej samodzielne decyzje - i nie tylko umieć to robić, ale też chcieć. Cała sztuka zarządzania będzie się więc bardziej sprowadzała do umiejętności budowy zaangażowania, a to trochę co innego niż klasyczne „motywowanie”.

Branża HR w kryzysie? Czas wstać zza biurek i ruszyć na kontakt z biznesem

PulsHR.pl, J.Koc
, 02-01-2019

Nie nazwałbym tego kryzysem, raczej chaosem, bo tak wiele jest odcieni oczekiwań od HR-u. Od sprzedaży oczekujemy określonego wyniku, od księgowości - bezbłędności i terminowości, a od HR-u? No właśnie… Ostatnią tendencją, przybierającą nieraz formę obsesji, jest oczekiwanie „mierzalnej kontrybucji do wyniku biznesowego” – co do zasady w rozsądnych granicach oczywiście sensowne. Jednak w nadmiarze lub zbyt ideologicznie traktowane powoduje, że HR zajmuje się wymyślaniem różnych KPI i wstawianiem ich do arkuszy Excela - mówi Paweł Gniazdowski, szef Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Pracownicze Plany Kapitałowe to rewolucja, ale i spory kłopot

PulsHR.pl, J.Koc
, 27-12-2018

PPK to w zasadzie program po części ekonomiczny, po części społeczny, a firmy są głównie jego realizatorami. Prawdopodobnie dla większości z nich jest to większym lub mniejszym kłopotem, do którego zapewne z czasem się przyzwyczaimy. W wielu krajach tzw.

Trendy w cyfrowym employer brandingu

Harvard Business Review, W.Szymański
, 27-12-2018

Zmiana struktury komunikacji sprawia, że coraz częściej to pracodawcy inicjują dialog z osobami, które mogłyby być zainteresowane daną ofertą. Obserwacje te potwierdzają dane LHH DBM Polska za 2017 rok, według których blisko 80% pracowników działów HR wykorzystuje social media do poszukiwania kandydatów na wolne stanowiska pracy. Direct search, czyli bezpośrednie i precyzyjne dotarcie do osób, które spełniają wymogi rekrutacyjne poprzez portale społecznościowe, to jeden z najsilniejszych trendów employer brandingu.

Przyszłość należy do zespołów

Personel Plus, A.Jagiełka
, 20-12-2018

Czas szefów przeminął. Według Vince’a Molinaro, autora bestsellera New York Timesa „The Leadership Contract", czas heroicznych liderów, którzy samodzielnie byli w stanie sprostać wszystkim wyzwaniom biznesowym i poprowadzić firmę do zwycięstwa, minął bezpowrotnie. W związku z tym niektóre firmy reorganizują swój sposób pracy, rozumiejąc, że realizacje konkretnych celów wymagają współpracy wielu osób i zespołów.

Możesz wypłynąć, ale i utopić karierę w mediach społecznościowych

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 17-12-2018

Eksperci HR radzą, by przygotowania do budowy wizerunku na portalach networkingowych zacząć od audytu sieci - wpisując swoje imię i nazwisko w wyszukiwarce (także w wyszukiwarce grafik). Jak zaznacza Małgorzata Szwertner z LHH DBM, warto też sprawdzić, co robią nasi imiennicy. Kolejny krok to określenie wizerunku, który chcemy budować - od tego będzie zależał wybór portali; czy postawimy na Linkedln i GoldenLine, czy również na Facebooka, gdzie działa wiele grup zawodowych z obszaru IT, marketingu czy mediów.

Robot wyszuka i wyśle kandydata

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 04-12-2018

Powstają specjalne narzędzia, która dokonują w sposób automatyczny selekcji kandydatów. Przykład to choćby Emplobot działający w środowisku Messengera. Jak podają jego twórcy, wystarczy uzupełnić swój profil zawodowy, a system od razu przepytuje na okoliczność potencjalnej rekrutacji np. o doświadczenie zawodowe. Zbiera też inne dane, np. o oczekiwanej wysokości zarobków, rodzaju kontaktu itp. Według badań LHH DBM Polska aż 97% rekruterów korzysta z social mediów.

Oby ten trend nie zniknął, gdy sytuacja na rynku pracy się zmieni

PulsHR.pl, J.Koc
, 03-12-2018

Jeśli przyjąć wyznawaną przez wielu tezę, że zaangażowanie pracowników rośnie m.in. dzięki temu, że czują się bardziej szanowani, to rzeczywiście można znaleźć logiczny związek między zwiększoną wrażliwością "propracowniczą" pracodawców, wynikającą z potrzeby większego zabiegania o pracowników w okresie braków kadrowych, a wzrostem zaangażowania. To wyjaśnienie w takim kontekście wydaje się najprostsze. Oby ten trend nie zniknął, gdy sytuacja na rynku pracy się zmieni – komentuje Paweł Gniazdowski, country manager Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Podziel się