Media

Career changers: redundancy and reinvention

Financial Times
, 11-12-2017

Mel Barclay, head of career transition at Lee Hecht Harrison, is used to seeing clients who have been made redundant anddealing with a muddle of emotions. "Some people are ... euphoric, some are extremely angry and very emotional and a lot of people are in shock... disbelieving that it's happened to them," she says. They are often derailed by a loss of control, she adds. It can feel "quite personal". Ms Barclay says that she tries to reassure clients such feelings are entirely normal and to ease them into seeing the Opportunities ahead.

Jak firmy powinny budować ofertę zatrudnienia, aby zachęcić najlepszych kandydatów

Personel i Zarządzanie, M.Staszewska
, 01-12-2017

Z naszych informacji wynika, że nadal w wielu firmach wprowadzane są elementy tak zwanego stress interview, w którym kandydat w trakcie rozmowy spotyka się z dosyć nieuprzejmym traktowaniem przez rozmówcę (podważane są jego wypowiedzi) albo agresywnym tonem dyskusji. Większość kandydatów wychodząc z takich spotkań deklaruje, że nie chciałaby podejmować pracy w firmach, w których doświadczyli nieuprzejmego traktowania już na etapie rekrutacji.

BPO: Firmy z branży zatrudniają, ale jednocześnie zwalniają

PulsHR.pl, A.Jagiełka
, 27-11-2017

Coś, co na większą skalę można będzie obserwować w najbliższych latach według przewidywań ABSL - na dobrą sprawę dzieje się już dzisiaj. Pierwsze firmy mają za sobą trud dobrej komunikacji zmian o charakterze restrukturyzacyjnym do załogi. Wiedzą już, jak zmienny może być cały proces w związku z dynamiką pracy projektowej. Coś uzgodnione dzisiaj może być nieaktualne, kiedy pojawi się lub odejdzie znaczący dla firmy klient. Pierwsze osoby z tej branży, które odeszły nie z własnej woli, zmierzyły się z procesem poszukiwania pracy.

Rekrutacja z wykorzystaniem digitalu się opłaca

PulsHR.pl, J.Koc
, 16-11-2017

Przeczytanie dwóch stron dokumentu czy obejrzenie minutowego nagrania? Zdecydowanie atrakcyjniejsze, a już na pewno wymagające mniej zaangażowania po stronie odbiorcy, jest obejrzenie nagrania. Klikamy play i polegamy na wrażeniu, jakie tworzy się w naszej głowie już po pierwszych kilku sekundach. Po drugie, i dopiero po drugie, słyszymy to, co autor nagrania do nas mówi – tłumaczy Małgorzata Andreasik, Lee Hecht Harrison DBM Talent Promoter.

Deficyt odpowiedzialności przywódczej

Personel Plus, V.Molinaro
, 18-10-2017

Firmy podejmują gorączkowe działania na rzecz rozwoju umiejętności przywódczych swoich zespołów, lecz jedynie nieliczne z nich osiągają pożądane rezultaty. Przeprowadzone przez nas globalne badanie, obejmujące ponad 2 tys. menedżerów zarządzających oraz szefów HR-u, pokazało, że w okresie, gdy firmy potrzebują szczególnie silnego przywództwa, okazuje się ono zbyt słabe. Występuje zjawisko

Zarządzanie pokoleniami: "Pojedyncze badania rzadko obrazują prawdziwą rzeczywistość"

PulsHR.pl, J.Koc
, 09-10-2017

Niezależnie od tego, czy pracuję z dojrzałym i doświadczonym członkiem zarządu, czy z młodymi kandydatami na liderów, mam poczucie, że ludźmi kierują te same pragnienia, marzenia, potrzeby, że mają podobne lęki i wyzwania. Widzę po prostu ludzi, a nie przedstawiciela jakiegoś pokolenia. Może zacznijmy widzieć więcej tego, co nas łączy, a mniej podkreślać różnice. Często nieprawdziwe. Zbyt łatwo - dzięki łatwości popularyzowania idei poprzez internet - klei się dziś etykiety, za którymi przestajemy już widzieć ludzi – mówi Dorota Soida, Senior Coach w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Twardy orzech do zgryzienia, czyli jak rozmawiać z pokoleniem Y i Z

PulsHR.pl, D.Soida
, 18-09-2017

Bądź autentycznie zainteresowany drugim człowiekiem. Zaciekaw się jego sposobem myślenia, postrzegania świata, jego pomysłami i także jego potrzebami. Takie zainteresowanie jest elementem twojej postawy, podejścia. W praktyce objawi się umiejętnością zadawania autentycznych, otwartych pytań. Autentycznych, bo czekasz z ciekawością na odpowiedź rozmówcy, a nie zakładasz, że wiesz co usłyszysz albo jaka odpowiedź jest właściwa. Pozwól na myślenie, zachęcaj do niego i zaakceptuj, że podejście rozmówcy może być inne od twojego – pisze Dorota Soida, coach i mentor w LHH DBM Polska.

Zarządzanie różnorodnością wymknęło się spod kontroli

PulsHR.pl, J.Koc
, 17-08-2017

Od lat przedstawiciele różnych pokoleń ze sobą współpracują. Młodzi zawsze buntowali się i chcieli robić pewne rzeczy po swojemu. Sytuację jednak zmieniły nowoczesne technologie, z którymi młodzi nie mają problemów. Dotychczas było tak, że to starsze osoby dzieliły się doświadczeniem i wiedzą. Teraz to się zmieniło i wpłynęło na koncepcję autorytetu. Wszystko z powodu rewolucji technologicznej, która dokonała się w bardzo krótkim czasie. Zazwyczaj rozkładała się na dwa, a nawet trzy pokolenia.

Work-life blending zastąpi work-life balance?

PulsHR.pl, J.Koc
, 14-08-2017

Wierzę, że firmy nie muszą edukować pracowników z tego, czym jest work-life balance, a raczej kreować warunki i tempo pracy, które realnie dają szanse na jego wdrożenie. Rzecz chyba nie tyle w kreowaniu ekstrawaganckiej przestrzeni przypominającej salę zabaw (piłkarzyki, hamaki, miękkie pufy) czy firmowych zajęciach z jogi, lecz w innym ułożeniu treści i sposobu wykonywania pracy jako takiej.

Kariera oczami firmy – czym w praktyce bywa mobilność karierowa

Personel Plus, A.Jagiełka
, 31-07-2017

Jeszcze pięć lat temu tematem żywej wymiany doświadczeń i dobrych praktyk między HR-owcami było: jak odpowiadać na aspiracje karierowe pracowników, co proponować talentom przy ograniczonych możliwościach awansu, jak walczyć z syndromami „gwiazdy" 1 „prymusa", czy wreszcie co robić, żeby zapobiegać wypaleniu. Dzisiaj te tematy nie umarły, dalej są żywe, choć w odniesieniu do coraz młodszych grup pracowników. Millenialsi rozumieją jednak karierę często inaczej niż ich poprzednicy – pisze Agnieszka Jagiełka, partner w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Podziel się