Media

Jakie będą wyzwania HR w 2020 roku

PulsHR.pl, J.Koc
, 09-01-2020

Pierwsze to tzw. reskilling, czyli definiowanie kompetencji potrzebnych firmie w perspektywie kilku lat i znalezienia sposobu, aby tych kompetencji szybko, tanio, a zarazem (co najtrudniejsze) skutecznie nauczyć obecnych pracowników i menedżerów. Po to, aby nie tracić czasu i pieniędzy na szukanie nowych. Drugie, bardziej przyszłościowe, to zmaganie się z negatywnymi wpływami zanurzania się społeczności firmy w nowych technologiach i wymuszonych przez nie nowych sposobach komunikowania się i współpracy.

Menedżerowie nie mają wyjścia - zarządzanie musi się zmienić

PulsHR.pl, J.Koc
, 07-01-2020

Style zarządzania zmierzają, w mojej ocenie, w różne strony, często wzajemnie przeciwne. Kult samotnego i wyrazistego, biorącego na siebie odpowiedzialność i egzekwującego lidera ze szkoły Jacka Welcha wciąż trzyma się mocno, a i naśladowców chimerycznych i skupionych na sobie wizjonerów typu Steve Jobs też można w biznesie spotkać, zwłaszcza w młodszych pokoleniach. Jeszcze inni eksperymentują z antyhierarchicznymi, „turkusowymi” podejściami w przekonaniu, że to daje organizacjom większą „zwinność” w przechodzeniu przez ciągłe zmiany.

Pracodawcy w 2020 r. nie będą mieli lżej

PulsHR.pl, J.Koc
, 28-12-2019

Rynek pracownika nie skończy się, ale raczej skomplikuje. O ile obecnie diagnoza na temat braku rąk do pracy dociera niemal zewsząd, to w roku 2020 mogą pojawiać się rejony kraju lub branże, w których takich sygnałów będzie mniej. Nie tylko idzie tu o spowolnienie gospodarcze czy wojny handlowe, ale także o niejako "pełzający", ale istotny wpływ rozwoju technologii i automatyzacji na zmniejszanie się liczby pracy dla ludzi.

4 tys. zł płacy minimalnej za cztery lata?

PulsHR.pl, J.Koc
, 27-12-2019

Kurs na wzrost płac w Polsce wydaje się nieuchronny przy obecnych regułach gry w gospodarce i polityce społecznej Zachodu. Nie da się na dłuższą metę utrzymać aspirujących społeczeństw centralnej Europy w roli dostawcy taniej siły roboczej dla silniejszych gospodarek, które zresztą ostatnio relatywnie słabną. Zwłaszcza, że ciągła destabilizacja na wschód od nas z jednej strony, a rosnący opór Zachodu przed migracją z drugiej, powodują, że te bogatsze gospodarki nie mają za dużo alternatyw - komentuje Paweł Gniazdowski, country manager Lee Hecht Harrison DBM w Polsce.

 

Rozmowy twarzą w twarz to fundament biznesu

PulsHR.pl, J.Koc
, 17-12-2019

Kolejny temat wymagający bezpośredniego kontaktu to zwolnienia. W badaniu Lee Hecht Harrison DBM Polska dotyczącym praktyk rozstaniowych pracownicy bardzo mocno podkreślili, jak ważny dla nich jest sposób przekazania informacji o zwolnieniu. - Jeśli przełożony nie bierze udziału w rozmowie, to dla pracownika jest to przejaw braku szacunku i tchórzostwa. Zdaniem respondentów to lekceważące zachowanie, świadczące o braku poszanowania godności drugiego człowieka – mówi Agnieszka Jagiełka z LHH DBM Polska.

 

Kandydat do pracy wciąż często czuje się jak petent, a nie klient Rzeczpospolita

A.Błaszczak
, 09-12-2019

Agnieszka Jagiełka, partner w firmie doradczej Lee Hecht Harrison DBM, która specjalizuje się w outplacemencie czyli wsparciu dla zwalnianych pracowników, potwierdza, że brak informacji zwrotnej - i to nawet po spotkaniu rekrutacyjnym - nie jest rzadkim przypadkiem. I jest to zwykle największe źródło frustracji dla osób szukających pracy - część z nich zaczyna wtedy szukać winy w sobie albo podejrzewa o złą wolę rekrutera.

Miara wartości rozstania

Personel i Zarządzanie, A.Jagiełka
, 02-12-2019

Najtrudniejsza na rynku pracy zawsze była i wydaje się, że będzie coraz bardziej sytuacja osób z najwyższych stanowisk, tzw. top executives. Badanie LHH DBM wskazuje, że w latach 2018-2019 o 12 proc. wydłużył się średni czas poszukiwania nowej pracy przez menedżerów wyższych szczebli w porównywaniu z latami 2015-2017. Tu silne przełożenie na utratę pracy ma nie tylko zmiana pokoleniowa, której jesteśmy świadkami, ale także spłaszczanie się wielu struktur organizacyjnych firm międzynarodowych i coraz silniejsze procesy outsourcingowe oraz centralizacje funkcji zarządczych.

Mam dobre wyniki, a firma mnie skreśla

INNPoland, K.Bagiński
, 25-11-2019

Według przeprowadzonej przez LHM DBM ankiety proces poszukiwania pracy dla 59 proc. respondentów tegorocznego badania okazał się trudny lub bardzo trudny. Ponad połowa uczestników miała nie lada wyzwanie związane z odnalezieniem się na rynku pracy po zwolnieniu. Tylko 10 proc. ankietowanych podjęło nową pracę w okresie do miesiąca od momentu zwolnienia. Zaś w okresie od 1 do 3 miesięcy od zwolnienia zatrudnienie znalazło 22 proc. Niewiele więcej, bo 23 proc. respondentów zajęło to od 4 do ponad 6 miesięcy, a część (ok. 14 proc.) nadal była na etapie poszukiwań.

Reskilling i upskilling. Firmy muszą podnosić mobilność pracowników

PulsHR.pl, J.Koc
, 14-11-2019

Dzięki przebranżowieniu pracowników zmniejsza się rotacja, a zwiększa bezpieczeństwo wykonania projektów w założonych terminach. Dlatego tak ważne jest, aby działy HR ściśle współpracowały z biznesem przy tworzeniu strategii firmy, z uwagi na określenie kluczowych kompetencji potrzebnych organizacji, aby odnieść sukces. Weryfikacja posiadanych i brakujących kompetencji pozwala stworzyć optymalny dla organizacji program reskillingu/upskillingu – mówi Izabela Strożek, senior consultant & executive coach w Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Utrata zatrudnienia jest problemem nawet na rynku pracownika

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 04-11-2019

Jedynie co dziesiąty zwolniony specjalista ocenia proces poszukiwania nowej pracy jako bardzo łatwy - wynika z raportu firmy doradczej Lee Hecht Harrison DBM, która specjalizuje się w outplacemencie, czyli wsparciu dla zwalnianych pracowników.  Okazuje się, że nawet w czasach rekordowo niskiego bezrobocia i tzw. rynku pracownika proces poszukiwania nowej pracy dla większości z nich (59 proc.) okazał się trudny albo nawet bardzo trudny. I to pomimo tego, że mogli w nim liczyć na profesjonalne wsparcie, a co trzeci znalazł nowe zajęcie w ciągu trzech miesięcy od zwolnienia.

Podziel się