Feedback demotywuje pracowników. Menadżerowie, czas na feedforward

PulsHR.pl, J.Koc
, 11-04-2018

Wielu menedżerów odbyło szkolenia z udzielania feedbacku. Niestety codzienna praktyka jest raczej nieciekawa. Często zamiast konstruktywnej informacji zwrotnej wyrażają ocenę i posługują się uogólnieniami. Stanowi to raczej zwykłą krytykę niż feedback - ocenia Michał Pyziak z Lee Hecht Harrison DBM Polska – Natomiast doceniając czyjeś zachowanie pokazujemy, że je dostrzegamy, że dana osoba wnosi jakąś wartość, że jej praca jest istotna. To buduje automotywację i poczucie sensu. Powiedzenie pracownikowi: „Dziękuję, że przygotowałeś te informacje na czas, pomogły mi przygotować się do spotkania z klientem” zapada w pamięć. Możemy być pewni, że następnym razem będzie rozumiał sens naszej prośby.