Firmy chętnie przyjmują, a nawet zachęcają pracowników do powrotów

PulsHR, J.Koc
, 09-03-2020

Plusy wskazują na aspekt biznesowy, merytoryczny - są wokół kosztów, zadań i ich realizacji. Minusy natomiast skupiają się na aspektach psychologicznych. Jak tłumaczy Renata Grelewicz z LHH Polska, dotyczą zaufania, poczucia dumy i ambicji - koncentrują się wokół samopoczucia i relacji. - Zależności wydają się proste: im większa koncentracja na aspekcie merytorycznym, tym powrót jest bardziej naturalny; im więcej urazów i urażonej dumy, tym w wymiarze psychologicznym sytuacja wydaje się być trudniejsza - mówi Reneta Grelewicz. Jak wskazuje ekspert Lee Hecht Harrison Polska, zależności te dotyczą zarówno jednej, jak i drugiej strony. Wyzwaniem dla pracownika jest, aby nie tworzył wewnętrznych blokad czy ograniczających przekonań w sobie. Dla szefa z kolei sporym wyzwaniem jest uporanie się z syndromem porzucenia i ponownego zaufania.