LEPIEJ DAĆ PRACOWNIKOWI

Agnieszka Jagiełka
, 25-09-2009

Liczba przedsiębiorstw, które korzystały z programów outplacementowych firmy doradczej DBM Polska,wzrosła w 2008 r. w stosunku do 2007 o 152 proc., a w pierwszej połowie 2009 r. wobec całego roku ubiegłego o 112 proc. To konsekwencja kryzysu i restrukturyzacji, jakie przeprowadzają przedsiębiorstwa. Ale też po prostu outplacement jest usługą coraz lepiej znaną. Piszą o nim media, pracodawcy i pracownicy poznają jego zasady i efekty. „Do niedawno mało ludzi wiedziało, czym jest i jak działa ta usługa. Zdarzało się, że pracownicy nie pojawiali się na spotkaniach, nie chcieli korzystać z oferowanej im pomocy. Twierdzili, że nie potrzebują żadnego wsparcia, bo jak sami sobie nie pomogą, to nikt im nie pomoże. Być może zmienił to kryzys, być może inne czynniki, ale dziś uczestnicy naszych programów mają coraz większą odwagę i determinację, by skorzystać ze wsparcia zewnętrznych ekspertów.” – wyjaśnia, Agnieszka Jagiełka, Partner Zarządzający DBM Polska.