PRACODAWCA MUSI POMÓC

Puls Biznesu, K. Pieciul
, 05-08-2011

Zmienne role zawodowe pracowników są bardzo częste w niektórych korporacjach. Dotyczy to osób nastawionych na rozwój i wyzwania. Kończą kolejne kursy, studia, biorą udział w różnych projektach i na przykład ze sprzedaży przechodzą do marketingu, później do logistyki itd. Wnoszą wiedzę i umiejętności z poprzedniego etapu zawodowego. Takie zmiany muszą umożliwiać przedsiębiorstwa, a robią tak te, które cenią doświadczenie, zaangażowanie i lojalność swoich ludzi. Jeśli ktoś chce podobnie działać na rynku zewnętrznym, może ryzykować opinię skoczka i utratę wizerunku fachowca. Niektórzy tak bardzo chcą zmienić zawód, że decydują się nawet na bezpłatne staże w nowej roli. Pomocny w zmianie profesji może być networking i polecenie przez kogoś, kto zaświadczy, że jesteśmy solidni, zaangażowani, choć bez doświadczenia w danej dziedzinie.” – pisze Kasia Pieciul, Partner Zarządzający Lee Hecht Harrison DBM w Polsce.