Media

Outplacement nie tylko dla polskich specjalistów. Pomoc coraz częściej potrzebna obcokrajowcom

PulsHR.pl, J.Koc
, 18-09-2018

Pracownicy z zagranicy chętnie korzystają z programów outplacementowych. Ta forma pomocy jest najczęściej oferowana cudzoziemcom, którzy mają bardzo dobre wykształcenie, wysokiej klasy uprawnienia, certyfikaty w swoich branżach (np. informatycznej czy coachingowej). Coraz częściej mają też za sobą jakiś etap edukacji na polskich uczelniach. - Wielu z naszych podopiecznych świadomie buduje na polskim rynku sieć kontaktów zawodowych i dzięki temu sprawnie docierają do ukrytych potrzeb firm i decydentów - tłumaczy Marta Staszewska, senior coach w Lee Hecht Harrison DBM.

Social media to big data dla świata HR

MamStartup.pl, R.Sadowski
, 13-09-2018

Badania przeprowadzone przez Lee Hecht Harrison DBM Polska w 2017 roku, pokazują, że 95% rekruterów w Polsce korzysta z danych pozyskanych z social media do szukania kandydatów do pracy. Codziennie robi to nawet 77 proc. headhunterów oraz 35 proc. rekruterów wewnętrznych. 62% weryfikuje treści zamieszczane przez kandydata na portalach o charakterze prywatnym, a 59% weryfikuje opinie pracowników i kandydatów o firmie. Średnio co trzeci rekruter zdecydował się na odrzucenie kandydata pod wpływem treści znalezionych na prywatnych portalach społecznościowych.

Prezes, który się uczy - executive training, czyli szkolenie na szczycie

Focus, A.Filas
, 11-09-2018

Dla wielu menedżerów udział w szkoleniach jest równoznaczny z podważaniem ich kompetencji. Wyjątkiem są prestiżowe studia MBA czy kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych. W innych szkoleniach menedżerowie nie chcą uczestniczyć, bo po prostu nie widzą takiej potrzeby. Zdarza się, że menedżerowi proponuje się kontakt z trenerem, aby w delikatny sposób zmodyfikować jego styl zarządzania, zarówno zbyt autorytarny, jak i »nieobecny«, w którym podejmowanie decyzji zostało scedowane na zespół – mówi Krzysztof Mazur, coach i konsultant Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Replacement: jak działa i kiedy firmy po niego sięgają

PulsHR.pl, J.Koc
, 11-09-2018

W mojej ocenie to nie konsekwencje biznesowe są głównym powodem replacementu, ale kulturowa nieufność lub podejrzliwość, że zwolniony menedżer zaszkodzi firmie, jeśli dowie się o odejściu, zanim będziemy mieli kogoś na jego miejsce. W takiej sytuacji rekomendujemy raczej uruchomienie dla zwalnianego programu indywidualnego outplacementu, zaczynającego się od kluczowego w takiej sytuacji spotkania z konsultantem w dniu komunikowania decyzji. To tzw.

Boomerang employees - nowy trend czy potrzeba chwili?

Personel i Zarządzanie, R.Grelewicz
, 01-09-2018

Ponownemu przyjmowaniu byłych pracowników towarzyszy wiele dylematów, nie tylko ze strony HR. Rozterki przeżywa również szef: „Czy powinienem go ponownie zatrudnić? Przecież zostawił mnie i zespół w takim trudnym momencie, tyle się wówczas działo, mieliśmy na głowie ważny projekt, mógł chociaż poczekać, aż go dokończymy... I na dodatek nie miał u nas źle, może nie jesteśmy liderem płacowym, ale miał bezpieczną pracę, zapewniony byt, znane otoczenie, zachciało mu się zmian... Wiedziałem, że jeszcze przyjdzie taki moment, że będzie żałował".

Szlachta nie pracuje czyli co media społecznościowe mówią o potencjalnym pracowniku

Marketingprzykawie.pl
, 29-08-2018

Informacje umieszczone na prywatnym profilu pozwalają określić płeć, wiek, a także wykształcenie. „Wyższa Szkoła Robienia Hałasu” w rubryce wykształcenie raczej nie zrobi pozytywnego wrażenia na osobie prowadzącej rekrutację. Podobnie „Szlachta nie pracuje” w rubryce doświadczenie. Taka informacja wskazuje co najwyżej na lenistwo i brak zapału u kandydata. Jeżeli nie masz jeszcze doświadczenia zawodowego, lepiej tę rubrykę pozostaw pustą. Jakie jest prawdopodobieństwo, że konto w serwisie społecznościowym faktycznie będzie mieć znaczenie podczas rekrutacji?

Media społecznościowe źródłem ofert pracy

Super Nowości
, 09-08-2018

Zbadań przeprowadzonych przez Lee Hecht Harrison DBM Polska wynika, że 97 proc. polskich rekruterów korzysta z mediów społecznościowych w swojej pracy. Codziennie robi to nawet 77 proc. headhunterów oraz 35 proc. rekruterów wewnętrznych. Dzięki temu pracodawcy oszczędzają czas, wyszukują bowiem kandydatów jak najpełniej spełniających ich wymagania bez konieczności przeglądania napływających do firmy CV.

Firmy będą zabiegać o utrzymanie pracowników

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 08-08-2018

Jak zwraca uwagę Paweł Gniazdowski, szef firmy Lee Hecht Harrison DBM (specjalizuje się w usługach outplacementu, czyli wsparcia dla zwalnianych pracowników), lansowany w mediach rynek pracownika nie dotyczy top menedżerów. Wprawdzie ich sytuacja jest dzisiaj znacznie lepsza niż trzy-cztery lata temu, ale liczba stanowisk dla dyrektorów i prezesów raczej nie rośnie. Nie skraca się też okres poszukiwania pracy na tych stanowiskach – nadal trwa około roku. Rekrutacja top menedżerów bywa też wyzwaniem dla firm - 7 proc. pracodawców przyznaje, że ma z tym problem.

Umiesz więcej, niż myślisz

Charaktery, E.Stępień
, 01-08-2018

Uświadomienie sobie posiadanych umiejętności to ważny etap analizy, ale równie istotna jest krytyczna ocena, czy nazwane umiejętności są teraz poszukiwane lub na które kompetencje szczególnie zwracają uwagę rekruterzy – mówi Katarzyna Pieciul z Lee Hecht Harrison DBM Polska - Wnikliwy ekspert, który zna rynek, biznes i wie, jak są podejmowane decyzje o zatrudnieniu, potrafi czytać ogłoszenia o pracę i identyfikować to, co jest kluczowe dla opisanego stanowiska, podpowie, jak rozłożyć akcenty w CV, co zasygnalizować na profilach w internecie i od czego zacząć prezentację swoich atutów podcza

Media społecznościowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w procesie rekrutacji

PulsInwestycji.pl
, 27-07-2018

Z badań przeprowadzonych przez Lee Hecht Harrison DBM Polska wynika, że 97 proc. polskich rekruterów korzysta z mediów społecznościowych w swojej pracy. Codziennie robi to nawet 77 proc. headhunterów oraz 35 proc. rekruterów wewnętrznych. Dzięki temu pracodawcy oszczędzają czas, wyszukują bowiem kandydatów jak najpełniej spełniających ich wymagania, bez konieczności przeglądania napływających do firmy CV.