Media

Rekruter nie tylko zaoferuje pracę, ale także doradzi w karierze

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 11-02-2019

W tym biznesie nie chodzi o to, by ułatwić kandydatowi znalezienie jak najlepszej pracy, ale o to, by znaleźć dla pracodawcy jak najlepiej dopasowanego kandydata - przypomina Paweł Gniazdowski, partner zarządzający w firmie LHH DBM, która specjalizuje się w outplacemencie, czyli wsparciu dla zwalnianych pracowników, za które płaci pracodawca. Gniazdowski zaznacza, że w interesie i pracodawcy, i rekrutera jest dobre dopasowanie kandydata do firmy, bo to ogranicza rotację kadr.

Assessment Center w praktyce - gdzie czyhają pułapki?

Personel Plus, A.Jagiełka
, 01-02-2019

Niejednokrotnie zdarzało mi się prowadzić rozmowy feedbackowe z klientami, których słabsze wyniki mogły wskazywać na braki kompetencyjne czy przynajmniej kryzysy motywacyjne, a okazały się w dużej mierze pochodną ich nastawienia do całego procesu AC lub wypadkową oddziaływań środowiska, w tym głównie szefa i jego stylu funkcjonowania w relacji z podwładnym. Gorzej, jeśli oceny w AC są niskie, a pracownik świetnie radzi sobie w firmie. Odnosi sukcesy, ma dobre relacje, a w benchmarkach wewnętrznych i zewnętrznych wypada słabo. Co wtedy? Czy Assessment zawiódł? A może to błąd ludzki?

Na granicy wytrzymałości - czy stosowanie presji podczas rozmowy rekrutacyjnej ma sens?

Personel i Zarządzanie, P.Gniazdowski
, 01-02-2019

Doświadczenie pokazuje, że celowe tworzenie napięcia podczas rozmowy rekrutacyjnej czy stawianie kandydata wobec niespodziewanej agresji lub arogancji prowadzącego rozmowę niekoniecznie rokuje w kontekście zachowań kandydata podczas późniejszej pracy. Oczywiście o ile sprawdzenie reakcji kandydata na nietypowe zachowania rozmówcy ma sens w niektórych branżach, np.

Agencje zatrudnienia tracą popularność?

PulsHR.pl, J.Koc
, 31-01-2019

W ostatnim roku zostały wprowadzone nowe regulacje prawne dotyczące okresu zatrudnienia pracowników tymczasowych. Firmy muszą dopasować się do nowej sytuacji, ale nie słyszałem, by agencje miały z tym olbrzymie problemy. Doświadczenie z innych branż pokazuje, że duzi gracze przetrwają zmiany regulacji prawnych. Problemy mają zazwyczaj małe firmy – ocenia Paweł Gniazdowski, szef Lee Hecht Harrison DBM w Polsce - Praca tymczasowa jest formułą biznesową, która funkcjonuje niezależnie od popytu na pracowników.

Asystentka to karierowa ślepa uliczka? Niekoniecznie. Wielu dyrektorów tak zaczynało

PulsHR.pl, J. Koc
, 25-01-2019

W ostatnim czasie możemy zaobserwować sporo medialnych burz. Myślę, że sprawa dotycząca wynagrodzeń w NBP była jedną z nich. Nie służą one budowie pozytywnego wizerunku zawodu asystentki. Jeśli ktoś ma odpowiednie kompetencje, może spróbować sił w innym dziale, np. marketingu czy HR. W ten sposób można rozwijać się na polu zawodowym. Znam wielu dyrektorów, którzy zaczynali od stanowiska asystenta czy asystentki – wskazuje Paweł Gniazdowski, Country Manager w LHH DBM Polska.

Kierunek: programy talentowe

Personel Plus, M.Kwiatkowska
, 08-01-2019

Większość z nas słabo rozpoznaje własne talenty i w związku z tym nie wykorzystuje ich właściwie. Jesteśmy za to ekspertami od swoich wad (często utrwalanych w szkołach i później w pracy) i naszą energię zużywamy głównie na walkę z nimi, zapominając o talentach. A zamiast tracić czas na zmaganie się z jakąś słabością czy niedostatkiem, efektywniej będzie poświęcić go na rozwój silnych stron. W takim ujęciu kierunek projektowania skutecznych programów talentowych wydaje się jasny – pisze Małgorzata Kwiatkowska z Lee Hecht Harrison DBM Polska.

O tym trzeba wiedzieć, szukając nowego pracodawcy

Rzeczpospolita, A.Błaszczak
, 07-01-2019

Według firmy doradczej Lee Hecht Harrison DBM w zasadzie już wszyscy rekruterzy korzystają z mediów  społecznościowych, szukając tam i sprawdzając potencjalnych kandydatów do pracy. Dla 43 proc. łowców głów polecenia w social media są też najlepszą formą pozyskiwania dobrej klasy kandydatów.

Firmy powinny stać się turkusowe? Menedżerowie nie mają złudzeń

PulsHR.pl, J.Koc
, 05-01-2019

Na oko wydaje się, że w dużych, nastawionych na szybki wzrost wyniku organizacjach turkusowy kolor nie będzie się podobał akcjonariuszom. Ale zgadzam się z tezą, że obecna rzeczywistość jest zmienna i wymaga elastyczności tak dużej, że utrzymanie kontroli przez menedżerów stawać się będzie trudniejsze. Pracownicy coraz niższych szczebli muszą podejmować coraz bardziej samodzielne decyzje - i nie tylko umieć to robić, ale też chcieć. Cała sztuka zarządzania będzie się więc bardziej sprowadzała do umiejętności budowy zaangażowania, a to trochę co innego niż klasyczne „motywowanie”.

Branża HR w kryzysie? Czas wstać zza biurek i ruszyć na kontakt z biznesem

PulsHR.pl, J.Koc
, 02-01-2019

Nie nazwałbym tego kryzysem, raczej chaosem, bo tak wiele jest odcieni oczekiwań od HR-u. Od sprzedaży oczekujemy określonego wyniku, od księgowości - bezbłędności i terminowości, a od HR-u? No właśnie… Ostatnią tendencją, przybierającą nieraz formę obsesji, jest oczekiwanie „mierzalnej kontrybucji do wyniku biznesowego” – co do zasady w rozsądnych granicach oczywiście sensowne. Jednak w nadmiarze lub zbyt ideologicznie traktowane powoduje, że HR zajmuje się wymyślaniem różnych KPI i wstawianiem ich do arkuszy Excela - mówi Paweł Gniazdowski, szef Lee Hecht Harrison DBM Polska.

Pracownicze Plany Kapitałowe to rewolucja, ale i spory kłopot

PulsHR.pl, J.Koc
, 27-12-2018

PPK to w zasadzie program po części ekonomiczny, po części społeczny, a firmy są głównie jego realizatorami. Prawdopodobnie dla większości z nich jest to większym lub mniejszym kłopotem, do którego zapewne z czasem się przyzwyczaimy. W wielu krajach tzw.