Na świecie i w Polsce szybko rośnie w tym roku popyt firm na programy outplacementu, które mają pomóc zwalnianym pracownikom odnaleźć się na rynku pracy, a przy okazji chronić dobry wizerunek pracodawcy. Z najnowszego badania LHH przeprowadzonego w tym roku w Polsce wynika, że chociaż firmy walczą o utrzymanie pracowników, to przeinwestowanie i zbyt duży wzrost zatrudnienia w ostatnich trzech latach po wybuchu pandemii, a także gorsze wyniki czy konieczność szybkiego cięcia kosztów operacyjnych albo zmiany strategii i reorganizacje wymuszają na części z nich zwolnienia. Jednocześnie zmiany strategii i reorganizacje wiążą się nierzadko z nowymi rekrutacjami. Jak zwraca uwagę Łukasz Gajek, wiele firm zwalnia pracowników, a jednocześnie szuka osób z innymi kompetencjami – często z tymi, które są teraz trudno dostępne.
Boom na wsparcie dla zwalnianych
Napisz do nas!
maciej.mianowski@lhh.com
+48 607 371 743