Paweł Gniazdowski, country manager Lee Hecht Harrison Poland podkreśla, że komunikacja zarządu z pracownikami w kryzysowej sytuacji jest niezbędna. Mogą w niej pojawić się odwołania do emocji, może to również być bardziej ogólny apel lub słowo otuchy do załogi. Ale najbardziej uspokajające są te fragmenty komunikatu, które mówią, co firma robi, aby odnaleźć się w sytuacji kryzysowej, a także opis szczegółowych planów lub działań, zmierzających do tego, aby skutecznie odnaleźć się w nowej rzeczywistości – najbardziej jak to możliwe. Paweł Gniazdowski zwraca uwagę jeszcze na inny aspekt. Jego zdaniem w większych firmach nie zawsze warto posługiwać się formatami przysyłanymi z centrali, które zazwyczaj tworzy się dla innych audytoriów, nieraz o odmiennej wrażliwości, a także z inną sytuacją epidemiologiczną. Jeśli zatem zarząd uzna, że chce udzielić jakichś rad dotyczących zasad bezpieczeństwa zdrowotnego, lepiej, gdy odwoła się do regulacji i zaleceń przyjmowanych w Polsce – powszechnie znanych i wciąż aktualizowanych.
Komunikacja na wagę złota. Jak rozmawiać z pracownikami w dobie epidemii?
Napisz do nas!
maciej.mianowski@lhh.com
+48 607 371 743