98% rekruterów korzysta z social media poszukując kandydatów do pracy. Liczba ta w zasadzie pokrywa się z odsetkiem headhunterów posługujących się LinkedInem (97%). O ile trudno uznać te dane za zaskakujące, o tyle fakt, że tylko 12% z nich używa jednocześnie wszystkich trzech najpopularniejszych serwisów (LinkedIna, Facebooka oraz Twittera) już skłania do refleksji. Liczby te dotyczą Stanów Zjednoczonych. W Polsce sytuacja jest bardzo podobna, z dwoma istotnymi odstępstwami. Wg. najnowszego raportu Lee Hecht Harrison DBM "Media społecznościowe w rekrutacji", w naszym kraju istotnym źródłem pozyskiwania kandydatów pozostaje rodzimy GoldenLine (wskazało na niego 77% ankietowanych rekruterów). Odczuwalnie słabszy niż za oceanem jest za to Twitter – jedynie 3% respondentów używa go w swoich procesach rekrutacyjnych.
NIE TYLKO LINKEDIN. SOCIAL MEDIA W PRACY HR-OWCA
Napisz do nas!
maciej.mianowski@lhh.com
+48 607 371 743