Rozstając się z pracownikami, niektóre firmy szkolą ich na swój koszt i oferują porady psychologa. […] Najważniejsze jest jednak to, jak firma zawiadomi pracowników o redukcji zatrudnienia i jak menedżer powie podwładnym, że to oni zostali zwolnieni. Konsultanci doradzają, jak powinna wyglądać taka komunikacja. „Menedżerom, którzy za chwilę będą musieli stanąć przed podwładnymi i wręczyć im wypowiedzenia, pokazujemy, jak wyglądają takie spotkania i jakie są najczęstsze reakcje pracowników. Mówimy, co może się zdarzyć i jak menedżer powinien się zachować. Nie może się poddać emocjom, musi być rzeczowy. Od tego, w jaki sposób przebiegnie ta rozmowa, zależy w dużej mierze zachowanie zwalnianego.” – mówi Katarzyna Pieciul, Partner Zarządzający DBM Polska.
OUTPLACEMENT – SPECJALIŚCI OD „ŁAGODNYCH ZWOLNIEŃ
Napisz do nas!
maciej.mianowski@lhh.com
+48 607 371 743