Outplacement w czasach zmian – jak udzielać wsparcia zwalnianym handlowcom

Zapytania prasowe

Napisz do nas!

maciej.mianowski@lhh.com

+48 607 371 743

Bywa, że rozpędzony automotywacją, wyposażony w odprawę finansową handlowiec często podchodzi do szukania nowej pracy jak do każdego projektu sprzedażowego stosując te same metody i prawa, jakie sprawdzały się podczas sprzedawania usług czy produktów. Prawo lejka sprzedażowego zachęca przecież do szerokiego „siania”, a przestrzelone aktywności łatwo spisać na straty na fali pojedynczego sukcesu – umówionego spotkania, pozyskanego zlecenia… Szczególnie, że ich koszt ponosi pracodawca, nie handlowiec. Czy to właściwa strategia w rzeczywistości, w której portfel potencjalnych klientów (pracodawców) kurczy się jak na złość, a najwięksi pracodawcy w ramach tych samych branż ogłaszają zwolnienia w strukturach sprzedaży w tym samym czasie. Czy to czasem nie pułapka przyjmowania założeń i mylnych wyobrażeń? Wyobrażeń, że szukanie pracy to prawie to samo, co sprzedawanie, a przecież handlowiec na sprzedawaniu się zna – pisze Łukasz Gajek, szef zespołu handlowców w LHH Polska.