Obecna sytuacja na rynku pracy, będąca efektem pandemii, stawia wiele firm przed koniecznością rozważenia scenariusza częściowej lub znaczącej redukcji etatów. Poza kwestiami formalnymi i prawnymi, to co często jest przedmiotem autentycznej troski pracowników działów HR, rekrutacji i kadr to sytuacja osób zwalnianych. Utrata pracy w dobie większej niepewności o przyszłość, niż miało to miejsce w ostatnich latach, to bardzo duży stres i wyzwanie. Czasem dotyka ona kilku członków rodziny. Jak najlepiej pomóc osobom tracącym pracę z naszej firmy? Co jest w rękach HRa? Na co ma wpływ? Jakie działania mają sens? Jakie obietnice można dzisiaj odpowiedzialnie składać? Co większość firm może zrobić dla odchodzących w sytuacji coraz bardziej ograniczanych budżetów?
Zapraszamy do udziału w wydarzeniu, które poprowadzi Izabela Strożek, konsultant z wieloletnim doświadczeniem we wspieraniu osób tracących pracę.
Zakres tematyczny:
- Co pomaga zwalnianym pracownikom w odnalezieniu się na rynku pracy? (wg raportów rozstaniowych oraz z relacji obecnych uczestników programów outplacement)
- Sztuka możliwego, czyli jak wewnętrznie zadbać o pracowników? Na jakie oczekiwania biznesu HR może odpowiedzieć, a jakich obietnic nie powinno się składać.
- Do’s & Dont’s rozstania z pracownikiem
- Przed i po rozstaniu – czego unikać, co stosować, aby prawdziwie wesprzeć osoby odchodzące z organizacji?
- Doradztwo karierowe – o czym HR może rozmawiać z ludźmi?
- Wyzwania pomagania – dlaczego pracownicy różnie reagują na wewnętrzną pomoc po rozstaniu i czemu pomaganie bywa trudne?
- Pomoc zewnętrzna czyli outplacement – na czym dzisiaj może polegać? Co jest pierwszą potrzebą? Jak wybrać wiarygodnego partnera do współpracy?
Udział w sesji jest całkowicie bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, jedynie 3 osoby z jednej organizacji może wziąć udział w sesji.
LHH Polska zastrzega sobie prawo wykluczenia z udziału w webinarze przedstawicieli firm świadczących usługi konsultingowe, rekrutacyjne lub szkoleniowe z obszaru HR, które uznajemy za konkurencyjne wobec działalności LHH Polska.
Zasady dotyczące zapisów:
- O możliwości wejścia na wydarzenie decyduje kolejność zapisów.
- Rejestracja na wydarzenie ma charakter dwuetapowy: najpierw potwierdzamy zapis, a następnie w kolejnym mailu przesyłamy link do wydarzenia, po akceptacji zapisu.
- Link do wydarzenia przychodzi z adresu „Webinarium LHH ”.
- Jeśli nie otrzymali Państwo linku do webinaru, oznacza to że Państwa zapis był nieskuteczny. Powodem odmowy udziału w wydarzeniu mógł być brak miejsc, zbyt duża liczba zapisanych z danej firmy, lub prowadzenie przez osobę rejestrującą się działalności konkurencyjnej wobec LHH Polska.
- W razie pytań prosimy o kontakt: bartosz.szczepanski@lhh.com