Rozmowy o karierze: jak rozmawiać z pracownikami, którym nie mamy do zaoferowania podwyżki, ani awansu

Jak rozmawiać z pracownikami, którym nie mamy do zaoferowania podwyżki, ani awansu

Taka rozmowa będzie trudna dla każdego pracownika, jednak wiek może okazać się znaczącą cezurą. W trakcie webinaru Aleksandra Płomień-Dolacka, coach i trener LHH Polska opowie, czym różni się sytuacja dojrzałego pracownika od sytuacji młodszego kolegi/koleżanki w momencie, gdy firma nie ma już dla takiego pracownika oferty.

Młodszy pracownik ma tu większy wybór: może poszukiwać możliwości dalszego rozwoju swojej kariery w tym samym lub zupełnie innym kierunku. Jego starszy kolega/koleżanka, któremu zostało zaledwie kilka lat do emerytury słysząc o tym, że firma nie ma już do zaoferowania ani dalszego awansu ani podwyżki czuje się zagubiony, zaskoczony i bezradny. Ma poczucie niesprawiedliwości i odczuwa brak zgody na tę sytuację, gdyż przez wiele lat niezwykle lojalnie przyczyniał się do rozwoju danej firmy. Często nie wie, jak miałby się zabrać do szukania pracy, nie wierzy, że ktoś mógłby go w wieku 50+ zatrudnić. Często nie wie także, jak miałby zabrać się do uczenia nowych umiejętności, poznawania nowych technologii czy zdobywania i rozwijania nowych kompetencji.

W praktyce sposób przeprowadzenia takiej rozmowy polega na trzymaniu się określonego scenariusza uwzględniającego omówienie alternatywy i możliwości dalszego zaangażowania w aktywności zawodowe – czy to w tej samej firmie czy poza nią. I tym samym przygotować pracowników do tego, jak mogą spędzić ostatnie 10-15 lat życia zawodowego. Aby to zrobić umiejętnie warto spojrzeć na dynamikę rozwoju kariery, jaka towarzyszy każdemu z nas.

W trakcie webinaru powiemy:

  1. Jakie są etapy budowania kariery zawodowej
  2. Jak dopasować zawartość rozmowy karierowej do potrzeb pracownika na danym etapie życia zawodowego
  3. Jak ukierunkować rozwój zawodowy pracownika, dla którego nie mamy już oferty awansu czy wzrostu wynagrodzenia

Sprawdź, jakie inne trudne rozmowy muszą przeprowadzać menedżerowie. Wykorzystaj wiedzę i doświadczenia trenerów LHH Polska – bądź gotów, gdy i w Twoim kalendarzu spotkań pojawią się trudne rozmowy.

„Musimy pogadać…” czyli trudne rozmowy w karierze menedżera – zobacz pozostałe webinary z tej serii.

Skontaktuj się z nami i zamów szkolenie z prowadzenia trudnych rozmów dla menedżerów z Twojej firmy: Łukasz Gajek, lukasz.gajek@lhh.com, tel. 607 371 745.

W razie pytań technicznych (rejestracja, dostęp, itp.) prosimy o kontakt: nikola.sztuczka@lhh.com 

Udział w webinarze jest całkowicie bezpłatny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, jedynie 3 osoby z jednej organizacji mogą wziąć udział w webinarze.

LHH Polska zastrzega sobie prawo wykluczenia z udziału w webinarze przedstawicieli firm świadczących usługi konsultingowe, rekrutacyjne lub szkoleniowe z obszaru HR, które uznajemy za konkurencyjne wobec działalności LHH Polska.

Zasady dotyczące zapisów:

  • O możliwości wejścia na wydarzenie decyduje kolejność zapisów.
  • Powodem odmowy udziału w wydarzeniu może być brak miejsc, zbyt duża liczba zapisanych z danej firmy, lub prowadzenie przez osobę rejestrującą się działalności konkurencyjnej wobec LHH Polska.