Rozstania w pandemii

Zapytania prasowe

Napisz do nas!

prteam@lhhpolska.pl
+48 607 371 743

Nadal, podobnie jak w latach poprzednich, dwa kluczowe elementy to odprawa i outplacement. Pieniądze zabezpieczają czas poszukiwania pracy i dają szansę na podjęcie decyzji o zatrudnieniu się u nowego pracodawcy pod mniejszą presją. Analogicznie do poprzednich lat jako potrzebna została też wskazana pomoc w poszukiwaniu nowej pracy, czyli outplacement. Wreszcie zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia, czyli trzeci element najczęściej wskazywany jako istotny. Tym, co się zmieniło, są procentowe wskazania tych trzech elementów. W obecnej edycji 99 proc. ankietowanych uznało, że najważniejsza była odprawa, dwa lata temu było to 83 proc. Podobnie z outplacementem – za ważny uznało go o 12 proc. więcej osób niż poprzednio. Największa zmiana dotyczyła zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy. Jest to zrozumiałe, że w obliczu większych wyzwań na rynku pracy i mniejszej dostępności ofert w pandemii osoby tracące pracę chciały jak najszybciej po otrzymaniu wypowiedzenia podjąć poszukiwania i doceniały, że pracodawca idzie im na rękę – pisze Agnieszka Jagiełka, Partner Zarządzający w Lee Hecht Harrison Polska.